Takmer 500 odborníkov diskutuje o skvalitňovaní urgentnej medicíny

12.04.2008 Poprad

Stará Lesná 12. apríla (TASR) - Štandardizácia postupov a zavádzanie systémov riadenia kvality do záchrannej zdravotnej služby sú nosnou témou trojdňovej konferencie nazvanej Wintertalks v urgentnej medicíne, ktorá sa koná ...
\"Ak chceme v tomto prostredí merať kvalitu, prvoradá je dostupnosť služieb. Systém je náročný na logistiku, preto treba vytvoriť štandardné prostredie. Jednou z úloh je aj vzdelávanie verejnosti. Ľudia by mali rozpoznať život ohrozujúce stavy a vedieť, ako sa pri nich správať, \" uviedol na dnešnej tlačovej besede Károl Kálig, hlavný odborník ministerstva zdravotníctva pre urgentnú medicínu.
Konštatoval, že prístup neodkladnej zdravotnej starostlivosti je riešený linkami tiesňového volania, kde v krátkom čase musia vyhodnotiť situáciu a poslať na miesto posádku s lekárom alebo bez lekára. Kálig dodal, že podľa štatistík asi 55 až 60 percent pacientov, ktorí zavolajú na tiesňovú linku, je prijatých do nemocnice a ďalších zhruba 30 percent vyšetria v nemocnici na centrálnom príjme.
Organizátori podujatia zdôraznili, že záchranná zdravotná služba (ZZS) na Slovensku prešla v ostatných rokoch výraznými zmenami. Zvýšil sa počet ZZS, zlepšilo sa materiálno-technické i personálne zabezpečenie. Aby systém plnil očakávania pacientov, treba ho neustále prehodnocovať a zlepšovať.
Riaditeľ Emergency Medical Service (EMS), ktorá sa podieľa na organizácii konferencie, Ján Hencel predpokladá, že závery konferencie budú východiskom pre rast kvality služieb. Pripomenul, že práve v Starej Lesnej sa v októbri 1997 konal zakladajúci zjazd Spoločnosti urgentnej medicíny a medicíny katastrof.
 

Vyberte región